لطفاً کمی صبر کنید...

محلول و راه حل های آسانی برای پیشگیری از گرفتگی عضلات

شناسه خبر: 74873 سرویس: ورزشی
leg-cramp-600x400

معرفی راهکارهایی برای جلوگیری از گرفتگی عضلانی .

یک متخصص آسیب‌شناسی ورزشی گفت: افرادی که کم‌خونی دارند و یا دارای تنگی عروق هستند بیشتر دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند.

به گفته ی یک متخصص آسیب شناسی ورزشی: گرفتگی عضلانی بیشتر در اشخاصی که دارای تنگی عروق یا کم خونی هستند ، به وجود می آید .

خبرنگار ورزشی خبرگزاری مردم با مصاحبه ای با پویا دانشور درباره عواملی که باعث بروز انقباض عضلات و “اسپاسم عضلانی” گفت: انقباض شدید و غیرارادی یک عضله را اسپاسم عضلانی گویند و یک سری عوامل باعث بروز این گرفتگی عضلانی میشود که از جمله ،ورزش کردن در محیط گرم و مرطوب خوب گرم نکردن قبل از تمرینات، کمبود کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم را می توان نام برد .

متخصص دانشور درمورد راه‌های جلوگیری از گرفتگی عضلات، افزود: قبل از تمرینات ورزشکاران به اندازه کافی آب و مایعات بنوشند، همچنین محلول یک قاشق چایی‌خوری نمک در یک لیتر آب و خوردن آن قبل از شروع تمرینات می‌تواند تا حد زیادی از گرفتگی عضلانی جلوگیری کند.

ایشان به نکته ی دیگه ای اشاره کردند که بانوان ورزشکار و باردار که کمبود کلسیم دارند بیشتر دچار اسپاسم عضلانی می‌شوند .

در پاسخ به این سوال که نحوه درمان گرفتگی عضلات چگونه است، دبیر هیات پزشکی استان اصفهان گفتند : برخی ورزشکاران تجربه اسپاسم را داشته‌اند و هنگامی که شخصی دچار این عارضه می‌شود باید به طریقی دستور آزاد کردن عضله را به مغز بدهیم که کارهایی برای مثال می توان توصیه کردن از جمله: کندن مو، کشیدن عضله و ماساژ تأثیرات مثبتی دارند، اما معجزه نمی‌کنند.

دانشورادامه داد: نکته جالب اینجاست که اگر در هنگام راه رفتن عضله پایتان گرفت باید وزن بدن خود را روی پایی بیندازید که عضله‌اش گرفته است و حرکتی انجام ندهید، زیرا راه رفتن هنگامیکه عضله اسپاسم شده است باعث خون‌ریزی داخلی می‌شود.

 

انتهای پیام/*

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال خبرگزاری مردم در تلگرام شوید.
نظرات
در پاسخ نظر
برگزیده
پربیننده‌ترین‌ها