لطفاً کمی صبر کنید...

نگاهی به علل اصلی آلودگی هوا در تهران

شناسه خبر: 3397 سرویس:

به گزارش خبرگزاری مردم به نقل از ایسنا، طرح‌هایی چون یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودرو، طرح LEZ و خروج خودروهای فرسوده از مواردی بود که مورد اشاره منتقدین به عنوان راهکارهای مقابله با آلودگی هوا مطرح شد؛ به طوریکه معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به انجام مراحل آزمایشی یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها، از افزایش تراکم بی‌رویه و ایجاد درآمد از این طریق برای شهرداری‌ها انتقاد کرد و افزود: دبیرخانه شورای عالی ترافیک به دنبال فراهم کردن پیش‌نیازهای طرح LEZ است.سعید متصدی با بیان اینکه “متأسفانه در این روزها مسائلی توسط برخی دستگاه‌ها که نقش اساسی در تولید یا کنترل آلودگی دارند، از جمله شرکت کنترل کیفیت هوا مطرح شد”، گفت: برای کاهش آلودگی در کمیته‌های ملی و استانی کاهش آلودگی هوا، مباحث مختلف از جمله یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها را دنبال می‌کنیم که در حال حاضر این طرح مراحل آزمایشی را طی می‌کند و وزارت کشور به عنوان متولی روند آن را مدیریت می‌کند.کاهش تقلبات با یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروهامتصدی با اشاره به اینکه این طرح در برخی شهرها و کلانشهرها دچار اشکالاتی شده بود و برخی تمایل داشتند که همچنان معاینه فنی شهری خود را ادامه دهند و وارد این سیستم یکپارچه نشوند، افزود: با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده آنها هم مجاب شدند که در سیستم یکپارچه‌سازی معاینه فنی ورود داشته باشند و هیچ سیستمی را به طور جداگانه نداشته باشیم تا تقلبات و تخلفات در زمینه معاینه فنی کاهش یابد.وی با اشاره به بحث حدود مجاز معاینه فنی به عنوان یکی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: چندین سال بود که این حدود اصلاح نشده بود و اصلاح آنها صورت گرفت و به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید و برای اجرا ابلاغ شد تا تاثیر خود را در افزایش کارآمدی معاینه فنی و کاهش آلودگی داشته باشد. حدود مجاز معاینه فنی مربوط به غلظت خروجی اگزوزها است که اعداد آن سابقا کارآمد نبودند

به گزارش خبرگزاری مردم به نقل از ایسنا، طرح‌هایی چون یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودرو، طرح LEZ و خروج خودروهای فرسوده از مواردی بود که مورد اشاره منتقدین به عنوان راهکارهای مقابله با آلودگی هوا مطرح شد؛ به طوریکه معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به انجام مراحل آزمایشی یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها، از افزایش تراکم بی‌رویه و ایجاد درآمد از این طریق برای شهرداری‌ها انتقاد کرد و افزود: دبیرخانه شورای عالی ترافیک به دنبال فراهم کردن پیش‌نیازهای طرح LEZ است.سعید متصدی با بیان اینکه “متأسفانه در این روزها مسائلی توسط برخی دستگاه‌ها که نقش اساسی در تولید یا کنترل آلودگی دارند، از جمله شرکت کنترل کیفیت هوا مطرح شد”، گفت: برای کاهش آلودگی در کمیته‌های ملی و استانی کاهش آلودگی هوا، مباحث مختلف از جمله یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها را دنبال می‌کنیم که در حال حاضر این طرح مراحل آزمایشی را طی می‌کند و وزارت کشور به عنوان متولی روند آن را مدیریت می‌کند.کاهش تقلبات با یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروهامتصدی با اشاره به اینکه این طرح در برخی شهرها و کلانشهرها دچار اشکالاتی شده بود و برخی تمایل داشتند که همچنان معاینه فنی شهری خود را ادامه دهند و وارد این سیستم یکپارچه نشوند، افزود: با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده آنها هم مجاب شدند که در سیستم یکپارچه‌سازی معاینه فنی ورود داشته باشند و هیچ سیستمی را به طور جداگانه نداشته باشیم تا تقلبات و تخلفات در زمینه معاینه فنی کاهش یابد.وی با اشاره به بحث حدود مجاز معاینه فنی به عنوان یکی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: چندین سال بود که این حدود اصلاح نشده بود و اصلاح آنها صورت گرفت و به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید و برای اجرا ابلاغ شد تا تاثیر خود را در افزایش کارآمدی معاینه فنی و کاهش آلودگی داشته باشد. حدود مجاز معاینه فنی مربوط به غلظت خروجی اگزوزها است که اعداد آن سابقا کارآمد نبودند

انتهای پیام/*

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال خبرگزاری مردم در تلگرام شوید.
نظرات
در پاسخ نظر
برگزیده
پربیننده‌ترین‌ها